اعتبار موضوعی یا تاپیکال اتوریتی topical authority چیست؟

فهرست مطالب

اقتدار یا اعتبار موضوعی: کلید تسلط بر نتایج جستجو

فرض کنید وب‌سایت شما بتواند برای تک تک کلیدواژه‌های مرتبط با یک حوزه‌ی خاص، رتبه‌ی برتر را در نتایج جستجو کسب کند. این همان چیزی است که با «اعتبار موضوعی» یا تاپیکال اتوریتی topical authority به آن دست می‌یابید.

تجربه ما در تحقیق کلمه کلیدی

خب یکی از تجربیات ما در پروژه های مختلف سئو استفاده کردن از روش تحقیق کلمات کلیدی برای نوشتن محتواهای مناسب و جامع در مورد موضوع وبسایت هست. یکی از راحت ترین کارها استفاده کردن از کلمات پیشنهادی گوگل است و همجنین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی .

اما یک فرمول کلی اگر بخواهیم مثال بزنیم، استفاده از چند کلمه و پیشوند و پسوند است. مانند : خرید، فروش، قیمت، بهترین، ارزانترین، گران ترین، نزدیک ترین، انواع، کاربردها، مزیت ها، معایب، چیست؟ ، کجاست؟ و… که با ترکیب شدن با یک کلمه کلیدی ( محصول یا خدمات یا … ) می تواند دامنه زیادی از کلمات را به ما بدهد.

تاپیکال اتوریتی یا لینک سازی خارجی؟

برخی از متخصصان سئو بر این باورند که هر کسی با تولید محتوا در مورد تمام جنبه‌های یک موضوع خاص، می‌تواند به این هدف برسد. اما واقعیت این است که همچنان به فعالیت‌های لینک‌سازی و سایر اقدامات سئو نیاز خواهید داشت. اقتدار موضوعی یک راه‌حل جادویی نیست.

با این حال، همچنان ارزش صرف کردن زمان دارد. در این راهنما، هر آنچه را که درباره‌ی اعتبار موضوعی و چگونگی ایجاد آن برای وب‌سایت خود نیاز دارید، بیان می کنیم.

اعتبار موضوعی چیست؟

اقتدار موضوعی مفهومی در حوزه‌ی سئو است که در آن، یک وب‌سایت تلاش می‌کند تا به مرجعی مسلم در زمینه‌ی یک موضوع یا چند موضوع خاص، تبدیل شود.

ایجاد اقتدار موضوعی به این معناست که به موتورهای جستجو کمک کنید تا موضوع اصلی وب‌سایت شما را درک کنند و بدین ترتیب، وب‌سایت شما، پتانسیل بهتری برای کسب رتبه‌ی برتر در نتایج جستجوی کلیدواژه‌های مرتبط با آن موضوع داشته باشد.

topical authority in SEO اقتدار یا اعتبار موضوعی: کلید تسلط بر نتایج جستجو

فرض کنید می‌خواهید مقالاتی را با موضوع «تلویزیون » به رتبه‌ی برتر برسانید. نوشتن تنها یک مقاله با هدف قراردادن کلیدواژه‌ی « خرید تلویزیون »، به احتمال زیاد برای رقابت در این حوزه کافی نخواهد بود. چرا؟ زیرا این یک موضوع گسترده است و شما نمی‌توانید همه‌ی جنبه‌های آن را تنها در یک مقاله پوشش دهید.

برای ایجاد اقتدار موضوعی، باید به همه‌ی موارد مرتبط با تلویزیون بپردازید، مانند:

  • انواع تلویزیون چیست؟
  • تاریخچه تلویزیون
  • نسل جدید تلویزیون ها کدامند؟
  • بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟
  • بهترین تلویزیون خارجی کدام است؟
  • تلویزیون تا سقف ۲۵ میلیون چی بخریم؟
  • راهنمای جامع تلویزیون های هوشمند
  • مقایسه ۱۰ برند تلویزیون در بازار ایران

اقتدار موضوعی زمانی حاصل می‌شود که یک وب‌سایت به طور کامل یک موضوع را به عنوان یک کل پوشش دهد، نه اینکه صرفاً بر کلیدواژه‌های منفرد تمرکز کند.

اگر تا به حال برای یافتن فرصت‌های سئو، در صفحات نتایج جستجو (SERPs) کاوش کرده باشید (که به احتمال زیاد چنین است)، احتمالاً وب‌سایت‌هایی با نمره‌ی پایین «رتبه‌ی دامنه» (DR) را مشاهده کرده‌اید که به لطف اقتدار موضوعی، رتبه‌ی خوبی کسب کرده‌اند.

چرا اقتدار موضوعی برای سئو مهم است؟

گوگل به عنوان یک موتور جستجو، بر اساس ارتباطات معنایی عمل می‌کند. این بدان معناست که گوگل برای رتبه‌بندی یک وب‌سایت به عنوان منبعی مرتبط برای کلیدواژه‌های مرتبط با یک موضوع خاص، باید آن وب‌سایت را با آن موضوع مرتبط سازد.

اگر محتوای زیادی در مورد یک موضوع خاص داشته باشید، این امر امکان ایجاد لینک‌های داخلی مرتبط بیشتری را فراهم می‌کند. لینک‌های داخلی به گوگل و کاربران کمک می‌کنند تا محتوای شما را راحت‌تر بیابند و در نتیجه، ممکن است منجر به دریافت بک‌لینک‌های طبیعی بیشتری شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که از مفهوم ایجاد اقتدار موضوعی به دست می‌آورید، این است که:

هنگامی که قطعات محتوایی با موضوع یکسان ایجاد کرده و آن‌ها را به هم پیوند می‌دهید، اقتدار موضوعی شما در نگاه گوگل افزایش می‌یابد. این کار به گوگل کمک می‌کند تا شما را به عنوان فردی آگاه و متخصص در آن موضوع و منبعی قابل اعتماد شناسایی کند.

ارتباط موضوعی چیست؟

ارتباط موضوعی به میزان مرتبط بودن محتوای وب‌سایت شما با یک موضوع خاص اشاره دارد. موتورهای جستجو از این عامل برای تعیین اینکه یک صفحه چقدر با جستجوی کاربر مرتبط است استفاده می‌کنند. عواملی مانند محتوا، بک‌لینک‌ها و کلمات کلیدی در سنجش ارتباط موضوعی در نظر گرفته می‌شوند.

 

سئوی معنایی فرآیندی است که در آن با محتوا، معنای عمیق‌تر و عمق موضوعی بیشتری برای وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید. موتورهای جستجو از این روش برای نمایش مرتبط‌ترین نتایج جستجو به کاربران استفاده می‌کنند.

 

اعتبار وب‌سایت یک معیار است که توسط ابزارهای سئو برای سنجش قدرت پروفایل بک‌لینک یک وب‌سایت نسبت به سایر وب‌سایت‌های موجود در پایگاه داده‌ی آن‌ها، ایجاد شده است. به عبارت دیگر، اعتبار وب‌سایت نشان می‌دهد که سایر وب‌سایت‌های معتبر چقدر به شما لینک داده‌اند.

seowebiran
seowebiran

سایر مطالب