فهرست مطالب

استراتژی تبلیغات آنلاین برای جذب و حفظ مشتری

استراتژی تبلیغات آنلاین برای جذب و حفظ مشتریان می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی مانند نوع کسب و کار، جمعیت هدف، بودجه، و هدف‌های بازاریابی بستگی دارد

راههای تبلیغات برای جذب مشتری تمام اقداماتی است که توسط یک مجموعه کسب‌وکار در جهت افزایش فروش، رشد و برند سازی انجام می شود و به عنوان ارزش پیشنهادی شناخته می‌شود. هدف استراتژی تبلیغات آنلاین کشف راه‌های تبلیغات جهت جذب مشتری است. در این راستا باید نیازها و خواسته های مشتری شناخته شده و بر اساس آن استراتژی جذب و خرید صورت بگیرد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی انلاین یکی از مهمترین و ارزاننترین روش های بازاریابی در حال حاضر است.

استراتژی های تبلیغات آنلاین برای جذب و حفظ مشتری

شما می توانید کسب و کارتان را به صورت آنلاین با توجه به رویکردهای متنوع بازاریابی تبلیغ کنید. برخی استراتژی های آنلاین بازاریابی که شرکت ها برای دستیابی به مشتریان بیشتر و برند سازی و ارتباط انجام می‌دهند به شرح زیر است:

• استفاده از رسانه های اجتماعی
• طراحی سایت
• بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
• طراحی یک یک فراخوان برای اقدام یا (CTA)
• اینفلوئنسر مارکتینگ
• برنامه روتین تولید محتوا و پست گذاشتن
• ارتباط و تعامل با مشتریان
• برگزاری وبینار

اجرای استراتژی تبلیغات برای جذب مشتری

تعیین نام تجاری

برندسازی خوب، کسب و کار شما را از رقبا متمایز و تشخیص محصولات شما را برای مشتریان آسان می کند. یک تصویر واضح و قابل شناسایی از برند ایجاد کنید که شامل یک لوگوی تمیز، تایپوگرافی متمایز و یک پالت رنگی جذاب بصری است. از این عناصر به طور مداوم در تمام تبلیغات آنلاین برای ایجاد آشنایی و ارتباط واضح بین شرکت و برند استفاده کنید.

طراحی سایت

طراحی و ایجاد یک وب سایت به کسب و کار شما اعتبار می دهد.

یک وب سایت باید به شکلی تنظیم شده باشد که بتواند به خودی خود، بدون حضور ادمین، با سیاست ها و صفحاتی که دارد، یک بازدید کننده را جذب کرده و اطلاعات کاملی به او ارائه کند، محصولات مورد نیازش را شناسایی کرده و به او معرفی کند، قیمت محصولات را ارائه کند و در صورت نیاز، محاسبه قیمت پروژه را به صورت پیش فرض کاملا اتوماتیک، با شخصی سازی کاربر انجام دهد و کاربر را به سمت خرید و صفحه پرداخت راهنمایی کند. بعلاوه این مهم است که کاربر ورودی به وب سایت را تا جای ممکن درگیر خود کرده و در صفحات بچرخاند.

سئو سایت 

در وب سایت سه نوع سئو انجام می شود.

سئوی On page

سئوی داخلی هر گونه اقدامی که در وبسایتتان انجام می‌دهید اعم از طراحی صفحات، تولید محتوا و پاسخ به سوالات مشتریان، انتشار محصول، لینک سازی داخلی و… . نکته ای که در درون سئوی On page وجود دارد سئوی Technical است که به موضوع بهینه سازی سرعت، UI UX سایت و هر آنچه که به بهبود رتبه گیری سایت کمک کند می پردازد.

سئوی Off page

سئوی خارجی هر اقدامی که خارج از وب سایت اتفاق می افتد مانند بک لینک سازی که به منظور بهبود بازدید انجام می شود و به استراتژی سئو کمک می کند. یکی دیگر از انواع سئوی خارجی ایجاد لینک به صفحات اجتماعی و برعکس است این گزینه به امکان تبلیغ در پلتفرم های مختلف کمک بسیاری می کند.

سئو لوکال

در صورتی که کسب و کار شما محدود به یک نقطه مکانی مشخص است برای آن سئو لوکال انجام دهید و تمام اطلاعات ضروری شرکت از جمله نشانی، ساعات کار، شماره تلفن، صفحه وب و لینک های رسانه های اجتماعی را در مورد توجه قرار دهید.

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فسیبوک، لینکدین و …. بهترین پلتفرم جهت ارتباط و تعامل با مشتریان است. به کمک رسانه های اجتماعی می‌توانید با مشتریان خود ارتباط سازی کرده و از طریق پرسش و پاسخ آمار و اطلاعات مورد نیاز کسب و کار خود را بدست آورید. حضور فعال از نکات مهم دیگر در رسانه های اجتماعی است تا مشتریان شما به دیدن شما عادت کرده و در ذهن آنها برند شما ثبت شود. استفاده از ابزارهای مختص صفحات اجتماعی نیز اطلاعات جامع از نحوه و بهبود عملکرد را به ما می دهند.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها، اتوماسیون بازاریابی و روبات‌های چت، می‌تواند در بهبود عملکرد تبلیغات آنلاین و جذب و حفظ مشتریان مؤثر باشد. این تکنولوژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا فرآیندهای بازاریابی را بهبود دهید، تجربه مشتری را بهبود بخشید و به طور خودکار به نیازها و تمایلات آنها پاسخ دهید.

استراتژی بازاریابی

اهداف روشنی را برای استراتژی بازاریابی خود تعیین کنید، مانند ایجاد سرنخ بیشتر، افزایش فروش برای یک محصول جدید یا به دست آوردن فالوورهای جدید در رسانه های اجتماعی. پیشرفت خود را با این اهداف اندازه گیری کنید تا مشخص کنید کدام کمپین ها موفق تر هستند.

عملکرد استراتژی بازاریابی

آگاهی از برند

برای توسعه کسب و کار خود در مرحله اول باید به آگاهی برند خود از طریق رسانه های مختلف بپردازیم و مشتریان را با محصول یا خدماتمان آشنا کنیم.

کنجکاو سازی

در این مرحله مشتریان را باید ترغیب به اطلاع گرفتن بیشتر درباره محصول یا خدماتمان کنیم. کنجکاوسازی مشتری یعنی به طور مداوم به دنبال جستجو و فهمیدن اینکه چه کسی محصولات و خدمات شرکت را خریداری می کند و چه زمانی، کجا، چگونه و چرا آنها را خریداری و مصرف می کند.

ارتباط سازی

ارتباط با مشتریان و خریدارن به طوری که نیاز آنها را شناخته و به سوالاتشان پاسخ داده شود.

خرید مشتری

مشتریانی که با ما ارتباط گرفته اطلاعات خود را در اختیار ما قرار داده اند در این مرحله از سفر مشتری احتمال خرید بالا است.

حفظ مشتری

باید به این نکته توجه نمود که خرید پایان راه نیست و کسب رضایت مشتری مهمترین اصل است. مشتریان ما می توانند با تبلیغات کلامی مثبت به جذب مشتریان بیشتر به ما کمک کنند.

برای هر استراتژی‌های بازاریابی جدول‌ زمانی ایجاد می شود و (ROI) نرخ بازگشت سرمایه بررسی می شود. چیزی که در هر استراتژی جذب مشتری تاثیر دارد پیروی از اهداف SMART است.

ROI : نرخ بازگشت سرمایه یا ROI یک فرمول ریاضی است که سرمایه گذاران می توانند از آن برای ارزیابی سرمایه گذاری های خود استفاده کنند و قضاوت کنند که یک سرمایه گذاری خاص در مقایسه با دیگران چقدر خوب عمل کرده است. محاسبه ROI گاهی اوقات با رویکردهای دیگر برای توسعه یک مورد تجاری برای یک پیشنهاد معین استفاده می شود. (گوگل)

SMART  ( هوشمند ) بودن استراتژی

  •  خاص(Specific)
  •  قابل اندازه گیری(Measurable)
  •  قابل دستیابی (Attainable)
  •  واقع بینانه (Realistic)
  •  زمانبندی (Time bound)

برخی از استراتژی های بازاریابی که ممکن است امتحان کنید عبارتند از:

بازاریابی ایمیلی

در مرحله ارتباط سازی یا کنجکاو سازی بهترین زمان برای گرفتن اطلاعات مشتریان است. از طریق این اطلاعات می توانید بانک اطلاعات قوی و وسیعی داشته و در کمپین های تبلیغاتی به مشتریانی که ما را میشناسند تبلیغات و تخفیفات خود اطلاع رسانی کنیم.

بازاریابی رویداد

یکی دیگر اقداماتی که بازاریابان اینترنتی انجام میدهند حضور در رویدادهای مرتبط با کسب و کارشان است. این باعث آگاهی از برند برای مشتریان جدید و برقراری ارتباط با آنها می شود. در چنین رویدادهایی بهتر است بهترین شیوه و نمونه قابل ارایه داشته باشید داشته باشید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا در وبلاگ سایت و صفحات اجتماعی منجر به آشنایی بیشتر مشتریان با شما و اعتماد سازی می شود.

ریسپانسیو بودن یا تعریف اپلیکیشن موبایلی

یک برنامه کاربردی یا سایت بهینه شده برای موبایل ایجاد کنید زیرا می تواند دسترسی مشتریان به اطلاعات را از هر نقطه ای آسان کند.

همکاری در فروش Marketing Affiliate

در تجارت ایجاد ارتباط امری ضروری است در این استراتژی بازار یابی یک شرکت وارد همکاری با شرکت دیگر برای ایجاد ترافیک یا افزایش فروش می شود.

سایر مطالب