فهرست مطالب

الگوریتم های اینستاگرام از ابتدا تا ۲۰۲۴

الگوریتم‌های اینستاگرام به‌طور مداوم در حال تغییر هستند. اینستاگرام سعی می‌کند الگوریتم‌هایی را ایجاد کند که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود فراهم کند.

الگوریتم های اینستاگرام از ابتدا تا 2024

تغییرات در ۲۰۱۸

تشخیص تصویر، اجتماع هشتگ ها، جذب فالوور و …

سال ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام الگوریتم خود را به‌طور کامل تغییر داد. این الگوریتم جدید، بر تعامل کاربران با پست‌ها، مانند لایک، کامنت و ذخیره‌سازی، تأکید بیشتری داشت. پست‌هایی که تعامل بیشتری داشتند، در فید کاربران بیشتر دیده می‌شدند.

این تغییر، باعث شد که کاربران با طیف گسترده‌تری از محتوا مواجه شوند. این امر، به افزایش تنوع محتوا در اینستاگرام کمک کرد. (ادمین اینستاگرام)

الگوریتم‌های اینستاگرام به‌طور مداوم در حال تغییر هستند. اینستاگرام سعی می‌کند الگوریتم‌هایی را ایجاد کند که تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود فراهم کند.

سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱، اینستاگرام بر محتوای مرتبط تأکید بیشتری کرد. این الگوریتم سعی می‌کرد محتوایی را که برای کاربران مرتبط است، در فید آن‌ها قرار دهد. این کار را با استفاده از عواملی مانند علایق کاربر، فعالیت‌های اخیر او و محتوایی که او قبلاً با آن تعامل داشته است، انجام می‌داد.

سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲، اینستاگرام بر محتوای ویدئویی تأکید بیشتری کرد. این الگوریتم محتوای ویدئویی را در فید کاربران بیشتر نمایش می‌داد. اینستاگرام در ۲۰۲۲ پست های اخیر را با تعاملات بیشتر در اولویت قرار می دهد. یک کاربر باید مزایا و معایب ارسال محتوای مرتبط با موضوع پرطرفدار را بسنجد. موضوعات پرطرفدار باعث علاقه کاربران بیشتری شده است، اما به طور همزمان تعداد پست های مرتبط بیشتری دارند

سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، اینستاگرام الگوریتم خود را به‌طور قابل توجهی تغییر داد. این الگوریتم جدید، بر عواملی مانند زمان‌بندی پست، کیفیت محتوا و تنوع پست‌ها تأکید بیشتری داشت. همچنین، این الگوریتم سعی می‌کرد محتوایی را که برای کاربران جذاب‌تر است، در فید آن‌ها قرار دهد.

هر بخش از اینستاگرام الگوریتم متفاوتی دارد که از «سیگنال‌ها» منحصربه‌فرد – یا اطلاعات مربوط به پست، شخصی که پست کرده یا کاربر – استفاده می‌کند تا پیش‌بینی کند که کاربران چه چیزی را بیشتر دوست دارند و چه مواردی را باید در صفحه فید یا کاوش آن‌ها در اولویت قرار دهند.

از زمانی که یک پست را منتشر می کنید تا دفعات “لایک” محتوای شما، این سیگنال ها برای رتبه بندی پست ها در هر قسمت از پلتفرم وزن متفاوتی دارند. به عنوان مثال، هنگام کلیک بر روی استوری ها، افراد به احتمال زیاد می خواهند محتوای دوستان خود را ببینند. اما اگر در حال مرور اکسپلور هستند، می‌خواهند چیز جدیدی ببینند.

هدف اینستاگرام این است که وقت کاربران را در این پلتفرم با نشان دادن آنچه که دوست دارند و چه چیزی بیشتر به آنها مربوط است، ارزشمند کند.

تغییرات در 2023 در سال ۲۰۲۳، اینستاگرام الگوریتم خود را به‌طور قابل توجهی تغییر داد. این الگوریتم جدید، بر عواملی مانند زمان‌بندی پست، کیفیت محتوا و تنوع پست‌ها تأکید بیشتری داشت.

سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، اینستاگرام چندین تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرد که عبارتند از:

  • ارزش‌گذاری بیشتر بر تعامل کاربران
  • توجه بیشتر به محتوای مرتبط
  • افزایش توجه به محتوای ویدئویی

توصیه‌هایی برای افزایش دیده شدن پست‌ها در اینستاگرام

برای اینکه پست‌های شما در اینستاگرام بیشتر دیده شوند، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • محتوای باکیفیت و مرتبط تولید کنید
  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید
  • از ویدیو استفاده کنید
  • با کاربران تعامل داشته باشید

سایر مطالب